De meerwaarde van een SEA specialist

Veel bedrijven vragen zich af wat ze het beste kunnen doen met hun Google AdWords (SEA) campagnes. Kunnen we dit zelf of is het verstandiger om dit uit te besteden aan een online marketing bureau? In dit artikel geven we je een aantal redenen waarom jij ervoor zou moeten kiezen om een SEA specialist in te huren.

 

Belang AdWords

Laten we eerst even een stapje terug gaan. Je zet Google AdWords waarschijnlijk in omdat je meer naamsbekendheid, leads en omzet wilt genereren. Je kunt dit doen door de welbekende tekstadvertenties in de zoekresultaten te plaatsen, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden met Google AdWords. Zo kun je ook videoadvertenties plaatsen op YouTube, beeldadvertenties in het display netwerk en productvermeldingadvertenties in Google Shopping. Dit laatste is ideaal als jij een webshop hebt. Een specialist kan je precies vertellen wat de kansen van deze platformen voor jouw bedrijf zijn. Daarnaast kan een SEA specialist een goede algehele strategie opzetten waarin deze typen advertenties elkaar aanvullen en niet gaan tegenwerken.

 

Tijd

Maar heb jij wel de tijd om een dergelijke strategie uit te voeren? Wanneer jij een druk bedrijf hebt, waarschijnlijk niet. Want SEA is niet iets wat je er zomaar even bij doet. Het verdient je volledige focus, zeker in het begin, maar ook later bij de optimalisatie van de campagne.

 

In het begin moet je een SEA campagne bouwen. Hiervoor heb je wel de benodigde kennis van AdWords nodig. De basiskennis is niet lastig, maar je moet de tijd hebben om je dit eigen te maken. Wanneer je je niet goed verdiept in de verschillende opties, kan het zijn dat je budget er erg snel doorheen gaat, zonder dat het door jouw gewenste resultaat bereikt wordt. Daarnaast gaan de ontwikkelingen binnen Google AdWords erg snel, dus je zult ook op de langere termijn tijd vrij moeten maken om jezelf te blijven ontwikkelen en de campagnes succesvol te laten blijven.

 

Voor een SEA specialist is AdWords dagelijkse kost. Hierdoor blijft deze expert op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en hierdoor kan hij ervoor zorgen dat jij altijd een stap voorblijft op de concurrent. Ook is een SEA specialist gecertificeerd door Google, waardoor je zeker weet dat hij op de hoogte is van alle functies binnen Google AdWords.

 

Een SEA specialist kan voor jou dus een goede strategie opzetten, deze sneller implementeren en beschikt over de laatste kennis. Echter zijn er nog veel meer redenen waarom het inhuren van een SEA specialist voor jouw bedrijf voordelig is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je door het inzetten van AdWords betalingsproblemen krijgt. Zo hoeft het inhuren van een Google AdWords specialist jou niet meer te kosten dan wat je op dit moment betaalt, omdat de inzet van een specialist je meer oplevert.